top of page

H. C. Andersens Hus

2021

© H.C. Andersens Hus

Digitalisering og partnerskaber

Udfordring


H.C. Andersens Hus havde et ønske om at skabe et digitalt tilbud til børn og unge. Samtidig var der behov for at skabe et digitalt ben til skoletjenesten. Museet havde bare ikke en digital afdeling, som kunne løfte opgaven med at konkurrere med Disney, Netflix og Fortnite på hjemmefronten - eller som kunne bidrage til undervisningen på det digitale område.

Løsning


Uden en intern, digital afdeling opsøgte vi relevante partnere og fandt den rette partner hos Microsoft, som ejer platformen Minecraft. Et partnerskab med Microsoft forenede det bedste af to verdener. Minecraft findes i tre versioner, hvoraf to var relevante for museets udfordring: java-versionen spiller børnene i deres fritid. Education-versionen er en del af den Office365-pakke, som de fleste kommuner bruger i deres folkeskoleundervisning. Museet indgik via BARC et partnerskab med Microsoft, finansieret af Microsofts hovedkontor i Seattle et læringsunivers for H.C. Andersen - det første i danske forløb i Minecraft. Forløbet kan senere versioneres til andre sprog og altså sikre forankring af H.C. Andersens liv og værker i den internationale skoleundervisning. Andersens verden i Minecraft Education kan derefter overføres til java og give et tidssvarende digitalt tilbud på verdens største - og sikreste - spilplatform.

H. C. Andersens Hus

Kunden siger


"Samskabelse og partnerskab ligger i Microsofts DNA – partnerskabet med H.C. Andersens Hus og BARC Scandinavia er nyt for os, men det introducerer os for en hel række af nye muligheder for at blive klogere og finde nye og interessante samarbejdspartnere."


Morten Ovesen

Industry Executive for Education, Microsoft

I samarbejde med: Microsoft Global

I'm a paragraph. Click here to add your own text 

I'm a paragraph. Click here to add your own text 

bottom of page